Monday, February 7, 2011

friends vs enemy

aku taknak cakap aku betul dan kau salah , 
tapi hakikatnye kau dan aku tau , 
siapa yang betul dan siapa yang salah ,

kenapa kau nak ungkit pulak ?
sedangkan benda tuh dah berbulan berlalu ,
aku dah lupa , kau dah lupa , die mungkin dah lupa ,
kenapa kau bangkitkan kembali ?
sekadar menambah pengikut cerita ,
dari sang penghuni dunia ,
dari segenap alam ini ?

kau berbahagiakah melakukan ini ?
menambah benci aku pada kau ?
sedang aku tidak terdetik untuk membenci ,
puas sudah hati kau berlaku demikian ?
mencorak rasa , membangkit cita ,
menjadikan dendam semakin mendalam ?

tidak terhingga ucapan terima kasihku untukmu ,
menjadikan aku insan yang semakin jahil ,
penuh dengan rasa benci dan dendam kepadamu ,
cukup berbahagiakah kau berbuat demikian ?
atau masih rasa saki baki ketidakpuasan hatimu ?
untuk terus melihatku derita dengan ragammu ?

maaf sejuta kali maaf lah teman atau lawan ?
tidak sedikit rasa hatiku dijengah oleh derita , 
yang cuba kau ciptakan khas buatku ini , 
semakin kau menjadi begitu ,
semakin terserlah kejahilan dari rupa sebenar kau ,
kerana aku pasti , mereka bijak menilai ,
siapa yang benar dan siapa yang salah ,
dan aku tidak merasakan sebarang kerugian .

teruskan kawan atau lawan ,
teruskan menjual harga ,
mencarik penyokong setia , 
buat cerita dongeng kau ini ,
cerita sang engkau dan sang aku ,
menjadi tajuk utama ,
setiap mulut kecil seisi dunia ,
menambahkan dosa mereka ,
menambah kan dosa engkau ,
dan menambahkan dosa aku ,
kerana saling mengkeji ,
saling menghina dan saling menjatuhkan ,
tahniah buatmu kawan atau lawan !

dan ingatlah kau ,
setiap baris ucapan kau ,
menjadikan seisi dunia saksi bermata ,
bahawa kisah dan kata yang cuba kau bangkitkan ,
adalah dari kisah dalam hidupmu ,
dan kau BERBAHAGIA memperagakannya ,
dihadapan sejuta saksi bermata ,
yang pasti akan menjadi hakim bercabang lidah ,
tanpa sedar kau , 
dan bila munculnya hakim berkata benar ,
yang pasti akan buat kau sedar ,
bahawa mereka hanyalah perosak sejati ,
dan pabila kau sedar ,
semuanya sudah terlambat !


disebalik mirror uh ,
friends pun boleh jdk enemy tau tak ?


p/s : kalau kau sedar lahh kan , siapa yg mulakan , kau akan tahu ape maknenye malu tuh . anyways reader , ini semua buat tatapan kalian . jadikanlahh sbg pengajaran okayy ? kawan adelahh kawan , musuh adelahh musuh . memaafkan musuh adelahh lg senang dari memaafkan shbt baek sndri . anda phm knp kan ... anyway , musuh yang plg bhaya adelah shbt baek sndri . berhati2x lahh . =) chill .

No comments:

Post a Comment