Sunday, October 31, 2010

neruntun jiwa aku.

maaf kwn2, kali ini, aku mengongsikan cerita aku ttg fevret song aku pulak. yeah~! byk2. sumenye korea. but satu band malaysia nie, buat aku gila2 kat dorg sbb sume lagu2 dorg sume meruntun jiwa. haha. aku just terimbas balek lagu2 dorg smlm mase aku karaoke dgn family aku at umah. hmm. best sgt2 lagu mereka. ade juga yg buat air mata aku mcm nk gugur dah. haha. so, korg hayatilahh lirik lagu dorg nie. ha, nme band nie, KRU. hehe. aku amat suka mereka nie, so, hope korg pun suka juga okayy?

MENGERTI - KRU


Terasa antara kita semakin jauh...jauh

Pernah aku tertanya
Adakah kau madu atau racun dalam hidupku
Serahkan segala dari siang ke malam
Ku kerja hanya untuk kebahagiaanmu

Ku berikan cinta,intan dan permata
Adakah kau hargai? Tidak
Cuba lihatlah kita
Melakunkan cinta
Masihkah ada cinta...kita

Telah ku cuba sedaya
Sekuat di hati
Agar kita berdua
Akan terus bersama
Tapi apakan daya
Ku tak kau hargai
Apa guna pura-pura
Cubalah mengerti

Masa mengubah kita
Tak dapat ku lagi
Mengenali siapa dirimu
Kau mahukan segala
Sedangkan siapa dirimu
Tak pasti ku masih menyintai dirimu
Kau pernah berkata cintamu hanyalah
kepada diriku...tidak
Kau permainkan cinta dan juga hatiku
Mengapa kau begitu...begitu

Berikan keikhlasan
Hatimu padaku
Oh...tak sanggupku terus
Hidup sebegini

Sememangnya pernah ku kata
Hanya kau yang ku cinta
Tanpa dirimu hidupku tidak akan bermakna
Kini ku cuba membetulkan kesilapan lalu
Cinta palsu darimu tidak lagi ku perlu
Ku curahkan kau segala kemewahan dunia
Inikah balasanmu sedangkan ku setia
Bertungkus lumus ku cuba memahami hatimu
Mungkin kita tidak lagi sesuai bersama
Mungkin juga kita tak sepatutnya bermula
Sampai di sini sahaja dapat kita bersama
Jalan kehidupan kita tidak lagi sehala


UNTUK MU - KRU


Angin bayu membawa diriku
Sepintas lalu ku terkenangkanmu
Memori silam meresap malam
Kenangan bersama tersimpan selamanya

Walaupun kau pergi
Jauh dari diri ini
Cintaku masih bersemadi di hati
Keyakinan kitakan kembali
Menghidupkan semula
Janji bara cinta

Kita bersama mengejar mimpi
Terpisah sementara ku pasti
Suatu hari nanti
Cinta kita bersemi
Kembali menerangi
Mekar di taman hati
Walaupun jauh pandangan mata
Ku yakin kau kan tetap setia
Begitulah ku jua
Keikhlasan dijiwa
Dan cintaku hanyalah
Untukmu

Saban hari diri ku menunggu
Khabar berita darimu di sana
Gerimis senja kembali reda
Kerinduan di jiwa
Kan jadi penawar

Rinduku padamu
Tak dapat ku terkata
Setiap saat waktu
Bagaikan terlalu lama
Bila kita kembali bersama
Hiduplah semula
Janji bara cinta

Yeah... mimpi yang dikejar
Telah pun menjadi nyata
Teristimewa untuk anda semua...
UNTUKMU





BABE - KRU


Perasan tak muram air muka
Eh mungkin tidak kerna ku gagal lupa
Jauh di mata apatah lagi hati
riuh tetap sunyi bila kau sendiri

Oh patutlah lagu dah tak semerdu
Hutan bayu dah tak senyaman dulu
Ku pasti kerana tiada pelengkapnya
Ketiadaan mu dirasa

Jangan sekadar janji ku bahagia
Memang berat takku nafikannya,
walau cinta mu rapuh dan keyakinan runtuh,
Dengar ku bicara

oh Babe,
Ku masih menyinta...
Oh Babe,
Ku masih setia pilu
Lara hiba di jiwa kelabu di kalbu ku
oh Babe,
Ku makin tersiksa oh babe
Ku makin terasa haru
Bisakan disembuh andainya kau disisiku?
Oh babe Ku masih perlukanmu

Sehari dua mungkin boleh aku harung
Masuk ketiga melewa ku termenung
Selepas seminggu fikiran bercelaru
Meruap-ruap bimbangku

Kesana sini terpinga tercari-cari
Petanda kau masih menyayangi
walau cinta kau pudar
Kan ku teruskan jua moga ku di jiwa

Dua 'kan saja sebabnya punca kita tak sehala
Akan ku ubah sikap ku
Oh Seperti yang kau mahu
katakan saja kau pinta
Walaupun hujan ditadah
agarkan basahi cinta kita yang goyah
kembalilah......


PERPISAHAN TERASING - KRU


Perpisahan itu selalu terjadi
Kepada insan yang bercinta
Sungguh sedihnya rasa
Apabila ianya terjadi

Perpisahan bermula dari dua hati
Yang kehendaknya tak dituruti
Ataupun manusia
Yang berperasaan benci

Sebuah cinta dan harapan
Menjadi debu berterbangan
Tersekat nafasku kabur pandangan mataku
Amat tersiksa jiwa kerana kehilangannya
Oh oh... mengapa terus mengharap menanti
Walau cukup kusedari dia takkan kembali

Rintangan dari orang yang tak sudi
Menerima cinta dari hati ini
Menarik diri dan pergi
Membawa serpihan hati yang sepi

Perpisahan itu sungguh menyedihkan
Tapi semuanya di tangan takdir
Kita dikatakan pasangan bahagia
Oh... kini terasing luka
Oh... kini terasing luka
Perpisahan mengasing kita





Okayy lahh guys. smpi sini dlu ea. t papehal aku updated lagi. n if aku ade nk tmbh lg lagu2 yang aku suka, aku akan kongsi2 ngn korg okayy? neway, enjoy your day. enjoy my songs. hehe. bye2.


p/s : lappy maseh dlm keadaan kritikal. so, agk susah nk on9. maka susah nk updated ape yg patut. so, hrap you all sbar mennti kehdiran my new updated,. okayy?

1 comment: