Monday, October 25, 2010

no love ...no pain ... no cry ....


okayy, sejak bila aku jadik minah jiwang nie, aku pun taktau lahh kan. (cam gedik jer). haha. okayy back to basic ! aku saje2 nk tulis about love and my belief in it. aku tau. aku bukanlah sesempurna mana, but aku try nak jdk yg terbaek utk diri aku dlm hidup aku, at least. yeay ! aku sedang berusaha. (takde kaitan, balek ke topik) . okayy. according to the topic, aku ckp mcm aku pernah bercinta en. yurpp ! aku pernah bercinta. maybe, puppy love ! bak kate lecturer aku. haha. tapi aku islam. so, aku lebih suka nak ckp as cinta monyet. haha. maybe lahh. tapi ntahlahh. aku tak rase tuh puppy love or cinta monyet. tapi itu adalah cinta yang tak kesampaian. haha.


takde kaitan. jgn risau.


back to basic ~ ! aku bukan nak ckp sal tragedi cinta tak kesampaian aku tuh, but aku nak cakap about no love means no cry and no pain. yeay ! terbaek dr ladang lahh quotes aku. hehe. okayy. aku byk mengarut, cte tak masuk2 lagi. hmm. okayy cm nie lahh sng cte. aku tak percaya adanya cinta dlm dunia nie lpas kes tragedi uh, tapi kwn aku membuktikan cinta itu ade. dan ianya lahir dr hati kita sndri. okayy. aku blurr bab nie. aku tahu cinta ade, tapi cinta sejati itu, aku taktahu wujud ke tak..? ape pendapat kalian?? aku malas pk. okayy then. "cinta adelahh kemaafan. krn dr kemaafan itu wujudnye keikhlasan dlm hati menerima dan memberi" . sharing is caring. wow ! aku merepek lagi. aishh. susah nak serious ah. tp ade benarnye quotes tuh. aku memaafkan. aku sudah memaafkan. aku tak berdendam. aku tak suka berdendam. (yeke? haha) . tapi aku musykil, knp dlm hati aku tak wujud cinta laen lagi..? lama aku berfikir. dan Allah berikan jwpn itu dlm solatku. ketenangan ketika mengadapnye. cinta yang aku dambakan, dan kasih yg aku harapkan, serta kemaafan yang aku nantikan. itulah die erti cinta sebenar. Die tidak memberikan aku cinta yang laen dlm hati aku selepas yg dlu krn...Die ingin aku mencintaiNya dahulu. Die ingin aku kembali disisiNya dahulu sblm aku terus terleka dan meninggalkanNya. Die masih syg aku. Die masih beri aku peluang itu. dan aku bersyukur.




takde kaitan melaenkan kemaafan. haha


back again ~ ! lupakan hal itu sebentar. masuk pulak bab baru. aku dah berjanji dengan diri aku. aku takmahu bercinta lagi. tapi aku tetap manusia biasa kan.? aku tak lepas dari diuji. dan aku hanya mampu merancang. yang menentukan tetap adalah Dia. so, aku tak menafikan. aku ade menyukai sesorg. tapi byk kali juga aku berfikir. aku suka die dan ingin memiliki die, atau aku menyukai die hanya sekadar ingin memerhatikan die. dn jwpn aku adelah yg kedua itu. aku tak mampu memiliki die, jdk aku hny mampu memerhatikan die. tapi bagaimanapun , itu bukanlah yg utama dlm hidup aku. krn untuk aku skrg ini adelah study study study. aku tak kesah org panggil aku skema skema skema. sbb aku tau maksud die baek. dan if itu yg bagus, maka aku terima shj lahh. no objection ~! okayyy.


masuk balek bab cinta. aku lihat ade di antara kawan2 aku, mudah bertukar cinta dan mendapat cinta. dn ade juga yg stay dgn satu cinta. thumbs up utk die. tapi aku pelik dgn yg mudah bertukar cinta dan mencarik cinta. aku teringin nak tau, ape maksud cinta dlm diri dia?

adekah sgt mudah bagi die, krn sng bertukar ganti..? kalau sng bagi die, nape susah bagi aku? knp aku maseh blm dpat mencarik pengganti. krn die laku? rmai peminat? ....bukan aku tidak ade. (berlagak sikit) . cume aku malas melayan krn hati aku tak mahu. (poyoss hbs lahh) . tp knp hati die mudah mengatakan mahu? aishhh.. persoalan yg aku atau die, atau kamu..kamu..dan kamu pun tak dapat jawab nnt. biarlah terus jadik persoalan.


hati aku berlum bersedia. yea..mungkin. itulah jwpan terbaek~! belum bersedia utk memiliki dan dimiliki. erkk, atau sebenarnye..aku fobia? haha. aku tak fobia. knp mesti nak fobia. bukan aku pernah disakiti. tak disakiti? penipuan !! lebih dari disakiti aku alami. dn mungkin kerana itu, aku fobia. maybe. okayy then .




aku manusia biasa. aku manusia lemah. aku bukan sekuat yang disangka. tapi demi kehidupan aku. aku akan terus menjadik kuat. krn aku percaya tanpa cinta..tiada kesakitan dan tiada tangisan. dna aku juga percaya..cinta yang manusia dambakan adalah cinta yang kekal abadi. cinta yang lahirnya dr Allah SWT. aku yakin itu. dan kerana itu, aku boleyy hidup tanpa cinta lelaki. syukur aku padaNya mengurniakan aku keluarga dan sahabat2 yang memahami diri aku. dan aku tidak kesunyian didunia ini. aku happy. aku bahagia okayy. aku yakin, aku boleyy hidup tanpa cinta lelaki. dan aku telah buktikan. diminda aku tiada perkataan cinta, yang ade hanya masa depan aku. yang bakal aku corakkan. itu sahaja. amiinnn~! moga menjadi nyata.





p/s : buat mereka yg kecewa dlm bercinta, dgrlah kata2 ini. cinta sesme insan kekalnye didunia. tak perlu ditangisi jika kita kehilangannya. cinta sesme insan adelah cinta yg hanya dtg dan pergi dlm hidup ini. tak perlulah kita menagihnya smpai mati. cintailah kita sesme insan dn tidak melebihi cinta kita kepada Allah. cinta yg hanya kekal smpi bila2 adelahh cinta hakiki yg dtgnye dr Allah SWT. percayalahh, jika kita mencintaiNya lebih dr ape jua didunia ini, kita pasti dpat mengatasi segala2 nya dgn mudah~! percaya lahhh... =)


p/s buat seseorang : jgnlah menagih cintanye kembali jika dia sudah mengatakan yg die sudah tidak mencintai anda. mungkin cintamu agung utk die. tapi sedarlahh, Allah telah menjadikan sesuatu itu kerana ade hikmahnya. mungkin tiada jodoh anda dengannya. lepaskanlahh die pergi. mungkin itu lahh tebaek utk anda dan die. ikhlas dr sahabatmu....=) Allah itu maha mengetahui. dan Dialah yg mengetahui segalanya.


hayatilah lagu ini sahabat2 ku ;



2 comments:

  1. =) thx tika..when i read this yeah something that...... haaaaaahaaaaaaa... i like2! hehehe.. thhhxxxx tika! thxxx! =) i love the point inside thre.. i really help me 2 get up..thx..

    ReplyDelete
  2. most welcome. ape gne shbt enn?? anyway, wake up n face the reality.. i know you can do it. btw, thnx coz sudi bace yupp...

    ReplyDelete