Thursday, November 25, 2010

mind your word

isu paling berbangkit akhir2x ini . aku tak saket hati . tapi aku marah . bermakna kalau org tuh ade hati nak mintak maaf . aku boleh consider lagi lah nak maafkan die . kalau die betul2x lah kesal dgn ape yang die dah ckap and buat kan . okayy okayy okayy . aku malas nak melencong jauh sangat dari topik ini lah kan . tapi semuanya berkaitan . sila ikuti . 


AWAK ! 
puas hati dah awak lepas kan geram kat saya ? puas hati dah awak maki hamun anak orang ? puas hati dah awak marah2x saya ? bahagia dah skrg hidup awak buat orang laen marah awak ? gembira sangat dah awak buat orang terluka and saket hati dengan awak ? puas hati tak ? bahagia tak ? gembira tak ? 


saya taknak tengking or marah awak . tapi cukup sekadar nasihat lah kan . cuba lah awak bukak sikit mata dan hati awak untuk melihat sekeliling ini dengan lebih aman lagi . tak boleh ke ? lepas awak clash semua nie , hidup dan sekeliling awak hanya derita dan masalah shja ke ? please , mind your word . dah banyak kali saya ckap kat awak rasenye . awak banyak cakap lepas . tak kira dengan ape2x pun . 


ckuplahh . saya taknak marah sape2x . awak boleh pk saya sebelahkan die sbb die kawan saya . tapi hakikatnya saya sebelahkan die sbb saya nampak dengan jelas , yang die bukannya salah . orang laen bace pun boleh paham . awak g bukak balek bnda tuh and bace balek. sape yang salah sbnarnya . die hanya tanya bagi pihak saya . die nak tahu sbb nak gtau saya , supaya kalau urgent n sangat penting , saya akan segera mesej awak . tapi awak bagi die jwpn yang sangat pedas . mane tak die marah dan keluarkan kata2x kesat kat awak kan . saya semalam ade hal , mustahak sangat . saya tak dpat nak tumpu depan lappy . maka saya taktau ape berlaku . sehingga saya habis selesaikan hal saya , saya tengok kalian dah gaduh . takkan hal kecik itu ? die dah slow down . awak naekkan balek bp die . asal ?


perlu ke sampai awak nak ckap body die besaq ke kecik ke ? perlu ke sampai awak maki die sampai mcm tuh ? perlu ke awak nak saketkan hati die macam itu ? mane kata2x awak yang kononnya takkan marah orang kalau orang buat awak marah ? awak ckap , biarlah orang buat kita , jangan kita buat orang . kalau awak rase awak tak salah , nape perlu awak buat die mcm tuh ? bukankah awak lagi mengeruhkan keadaan ? sedangkan die sikit pun tak sentuh hal awak kan ? die sikit pun tak ckap ape2x at wall post die ke ape . nape perlu maki die ?
besar sangat kesalahan die ? mind your word , guy !


AWAK ! 
ape pulak kaitan saya dalam hal ini ? puas dah awak marah2x saya gara2x saya back up kawan saya ? saya tak rase die salah . spt saya state kat atas . die tolong saya , untuk inform  saya . sbb time uh saya tak ade depan lappy . kalau urgent gle , boleh die gtau saya immediately . tak adelah awak tertunggu2x . sbb saya sndiri ade masalah juga semalam . harap maklum okayy ? kenapa awak nak ungkit benda yang sama berpuluh2x kali ? tak simpan no saya sebab taknak sakitkan hati saya lah ape lah . heyy guy ! kalau awak pk mcm tuh dari dulu , kenapa awak ckap sy masih boleh terima awak , pas ape dah terjadi ? kalau awak pk ni dari dulu , knp awak masih cari saya pas ape dah berlaku dlu ? sbb awak tau saya tak amek port sume tuh . sbb saya tak heran langsung ape berlaku . sbb saya tak ade simpan perkataan SAKET HATI pun dalam hati saya . dan nape harus awak nak ungkit semua tuh balek ? kalau nak saya sakit hati , bukan hal hari ini , hal dulu lagi dah cukup buat saya menyampah awak . tapi ada saya buat macam tuh ? TAK ADA . sbb saya malas mau ungkit . okayy okayy okayy ? saya harap awak mampu buat benda yang sama okayy ? 


jarak ? jarak ape saya nak ? heyy guy ! saya nak kawan , saya kawan semua orang . saya tak minta jarak , saya taknak benci membenci . ade pulak saya layan awak buruk before nie ? selain dari semalam ? ade ker ? awak suka cakap saya suka think negative asal tang awak kan ? skrg sape suka pk negative kat sape ? boleh tak sikit atau sekali pun cukup . pk lah positive ttg saya . asal saya ckap sikit , awak anggap saya marah n saket hati malah benci atau tak suka kat awak . kenapa ? ape masalahnya ?


saya appreciate bila awak cakap elakkan dari sakiti saya . tapi atas sebab ape ? nothing . saya tak rase ape2x . buat lah ape2x pun . saya takkan benci pun . saya takkan marah gila2x pun . sbb tuh bukan saya . saya TAK MACAM TUH ! harap maklum okayy ? perlu ke nak perli saya ? saya masih orang melayu . paham bahasa melayu . tapi saya belajar bahasa laen untuk pengetahuan saya . kalau awak mampu bagi bahasa korea kat saya . okayy . saya terima sahaja . google ade translator . so, saya tak paham , saya akan usaha untuk paham kan . bukan membuta tuli untuk menjudge ape awak cakap kan . okayy okayy okayy ?


psycho ke mental ke , orang takkan ckap kalau awak tak act macam tuh . be normal to others like you act to me . be normal to others like you are the way you are . thank you . saya sedar saya sengal . thank you . thank you . 


p/s : please , mind your word . watch your act . kita hanya manusia biasa . takde sape yang sempurna , dan semua boleh dikata kan ade kelemahan dan kelebihan masing2x . okayy ? takde sape yang tak buat salah . harap maklum . 




용서는 복수이나 광기보다 낫다.


cute gak cartoon nie , if die marah . macam aku tak ?

kedahsyatan !

duhh , yeah ! even the baby know how to
show their angry .

just like a monster . i dun wanna be like
this yeah ! hehe .

No comments:

Post a Comment